Comunicació Actualitat Notícies del MuseuMuseu Blau II Congrés de Joves Científics al Museu Blau

II Congrés de Joves Científics al Museu Blau

23 maig 2016

El  II Congrés de Joves Científics es celebrarà el dijous 26 de maig al Museu Blau, fruït d’una intensa feina de col·laboració entre l’IES Eugeni Xammar de l’Ametlla del Vallès i el Museu de Ciències Naturals de Barcelona.

El congrés  representa una Eina Metodològica Competencial que es basa en el Sistema d’Aprenentatge de cada alumne/a i té per objectius els següents:

• Crear un ventall d’oportunitats, reptes d’aprenentatge i de desenvolupament personal, tenint en compte les capacitats i competències dels alumnes.
  •  Assolir els coneixements de manera vivencial, aplicant el procés científic com a eix transversal.
  • Assolir els valors de la corresponsabilitat, flexibilitat, generadors/es, gestió de dificultats i sentiment de grup per treballar de forma cooperativa i col·laborativament.
  •  Aconseguir que aquest mètode sigui proactiu i resulti l’assoliment d’un excel·lent nivell d’autonomia i creixement individual i grupal per a tot l’alumnat.
  • Compartir i treballar un mateix tema científic amb cinc diferents centres que representen la geografia de Catalunya, tenint en compta que els alumnes són els protagonistes de tot el procés.

Enguany hi participen:

Organitza:

El Grup d’Altes Capacitats (GAC) de l’ICE de la Universitat de Barcelona

Museu Blau

– Inauguració

• Honorable Presidenta del Parlament Núria de Gisbert
  • Dacha Atienza, cap de l’àrea de científica del Museu de Ciències Naturals de Barcelona
  • Anna Mercader, directora de l’Observatori de la Dona
  • Maria Cinta Pastor, vicedegana del Col.legi d’Enginyers de BCN
  • Mercè Esteva, subdirectora general d’Ed. Infantil i Primària

Lloc: Sala d’Actes

Hora: 9h a 9,30h

– Espai d’Investigació

Lloc: aules A1 i A3.

Pòsters
Conclusions i torn de preguntes a la Sala d’Actes

– Espai d’Exposició de treballs científics

Ordre d’Exposició: Olot (Girona), Lleida, Manresa, Tortosa i L’Ametlla del Vallès.

– Conclusions

– Cloenda

Per seguir en directe el Congrés:

Per streaming a: http://www.streamingbarcelona.com/plataforma/jovescientifics2016/

Podreu seguir totes les novetats del Congrés a tuiter a l’etiqueta: