Comunicació Actualitat Notícies del MuseuGeneral Festuca dertosensis Pyke & L. Sáez, holotip d’una nova espècie de planta

Festuca dertosensis Pyke & L. Sáez, holotip d’una nova espècie de planta

12 desembre 2022

Aquesta nova espècie va ser publicada per Samuel Pyke i Llorenç Sáez al 2016 a la revista Willdenowia a partir d’unes mostres recol·lectades a Portell de Caro (Roquetes).

Aquesta planta es troba als Ports de Beseit i muntanyes properes, presenta caràcters intermedis amb altres gramínies del mateix gènere descrites de la zona i té la particularitat de tenir un número cromosòmic diferent d’aquestes (2n = 70).

Tal i com s’indica a la publicació on es va descriure, l’holotip d’aquesta nova espècie està conservat a l’herbari BC i es conserva un duplicat (isotip) a l’herbari de JACA. A més a més, els dibuixos dels talls transversals de les fulles que es van fer en la mostra conservada de l’herbari BC també s’han inclòs a la publicació.

Festuca dertosensis Pyke & L. Sáez

Més informació i publicació de la seva descoberta en aquest enllaç