Outbreak: Epidèmies en un món connectat

Visitan's ExposicionsExposicions temporalsAnteriors Outbreak: Epidèmies en un món connectat

L’exposició Outbreak: epidèmies en un món connectat va ser organitzada pel Smithsonian National Museum of Natural History (Washington DC) en col·laboració amb l’OIE (Organització Mundial de la Sanitat Animal) i altres institucions internacionals, coincidint amb el centenari de la famosa pandèmia de la grip al 1918.

Aquesta exposició itinerant té com a objectiu informar sobre els factors humans, animals i ambientals que contribueixen als brots epidèmics (outbreaks) en un món globalitzat i connectat, on els agents infecciosos es mouen lliurement entre les fronteres i els continents, amb un impacte potencial en la salut humana i en la sanitat animal, així com també en la economia.

Una exposició que ajudarà a comprendre el problema actual del nou virus SARS-CoV-2 des d’una perspectiva històrica i dins d’el marc global de pandèmies, que permetrà conèixer millor l’origen dels brots, com predir-los i detectar-los, i mesures de resposta de la població i autoritats de salut per frenar la seva propagació.

L’exposició gira al voltant de quatre temes principals:

• Orígens dels brots: com es produeix la transmissió de les malalties dels animals a les persones i els factors que contribueixen a la seva propagació.
  • Frenar la propagació: anàlisi dels factors que poden disminuir els riscos dels brots epidémicos.
  • Detecció, resposta i contenció: interacció de les persones que treballen en diferents camps per identificar i controlar la propagació de malalties potencialment perilloses.
  • Perfils de les malalties: cal que els individus i les comunitats coneguin aquestes malalties, la seva propagació, tractament i la prevenció de zoonosis tan importants com l’Ébola, la tuberculosi i la influença.
Lloc:
Vestíbul Museu de ciències Naturals de Barcelona, Parc del Fòrum