Gemmes de la península Ibèrica, les grans desconegudes

Museu de Geologia Març 2004

Visitan's ExposicionsExposicions temporalsAnteriors Gemmes de la península Ibèrica, les grans desconegudes

La geografia peninsular ha estat, històricament, lloc de pas de pobles i societats que n’han explotat els recursos miners, entre ells les pedres precioses. Així, la talla de gemmes, des de la prehistòria fins els nostres dies, té una llarga tradició en la península Ibèrica.

La curosa revisió de les espècies minerals de la península ens mostra la sorprenent existència d’una bona quantitat i varietat de materials de talla. En són exemples la variscita de les mines neolítiques de Can Tintorer (Baix Llobregat, Barcelona), l’ametista del Montseny, l’atzabeja de Galícia o el quars citrí de Salamanca.

L’exposició és el resultat de les tasques de recerca i de talla de material gemmològic de la península. Josep M. Serrano Serra, gemmòleg, i Montse Bagué Cubí, joiera, ambdós talladors de gemmes, han sabut extreure de cada exemplar en brut la bellesa de la peça acabada. L’exposició mostra, doncs, el resultat de molts anys de pràctica d’ofici i d’activitat artística.

El material exposat ofereix una amplíssima mostra de materials i un gran nombre de tipus de talla, cabuixons, facetats i llaurats.

Cerca, identificació i talles de les gemmes: Josep M. Serrano i Montse Bagué

Dates:
Març 2004
Lloc:
Museu de Ciències Naturals de la Ciutadella (Edifici de Geologia)
Producció:
Museu de Ciències Naturals de la Ciutadella