El Castell dels Tres Dragons: de restaurant a Museu de Ciències Naturals

Museu de Zoologia Des del 19 de febrer al 13 de setembre de 2009

Visitan's ExposicionsExposicions temporalsAnteriors El Castell dels Tres Dragons: de restaurant a Museu de Ciències Naturals

El Castell dels Tres Dragons construït com a Cafè-Restaurant de l’Exposició Universal de 1888 per Lluís Domènech i Montaner, destacat arquitecte del Modernisme català, està considerat un dels millors exemples del pre-modernisme.

La mostra revisa per primera vegada la seva història a través de la vessant arquitectònica, artística i social de l’edifici, i incideix en el conegut taller que el mateix Domènech hi instal·là amb l’objectiu de recuperar tècniques antigues (la forja, la ceràmica, la fusteria, l’escultura en pedra o el vidre esmaltat) per aplicar-les a la nova arquitectura. Un episodi de l’Art català que ha estat considerat la gènesi de les arts decoratives del Modernisme i que aquesta exposició es proposa revisar.

D’altra banda, la mostra aporta dades inèdites sobre els usos que ha tingut l’edifici i les modificacions que s’hi han fet, algunes signades pel propi arquitecte en estil modernista i d’altres de posteriors segons els canons noucentistes.

L’exposició està estructurada cronològicament en diferents apartats on a través de gravats, fotografies, documents originals i peces d’època es mostra la importància d’aquest immoble de totxo i ferro, aleshores radicalment modern i avui encara estèticament atractiu.

Comissariat, idea original i guió: Rossend Casanova

Documents que us poden interessar

Dates:
Des del 19 de febrer al 13 de setembre de 2009