Rehabilitació de l’edifici

El NAT Les seus Centre Martorell d'Exposicions Rehabilitació de l’edifici

El 2021 es va iniciar el procés de rehabilitació integral de l’edifici Martorell, el primer museu públic de la ciutat i embrió del Museu de Ciències Naturals de Barcelona. Aquest edifici d’estil neoclàssic, es va inaugurar l’any 1882 al parc de la Ciutadella. El 1924 va passar a ser el Museu de Geologia fins que el 2010 va tancar les seves portes al públic.

Actualment el nou equipament es destinarà a exposicions temporals sobre ciències naturals en el sentit més ampli i, per la qual cosa, passa a anomenar-se Centre Martorell d’Exposicions.

El criteri general adoptat per a la rehabilitació de l’edifici, catalogat com a bé d’interès local, ha estat preservar al màxim la configuració original i la volumetria.  S’hi afegeix així un nou accés que suposarà un canvi significatiu sense modificar la imatge global de l’edifici. A més de l’entrada principal pel parc de la Ciutadella, un segon accés pel passeig Picasso amb tres grans obertures a la façana dona transparència al Centre i connecta el parc de la Ciutadella amb el barri del Born.

La rehabilitació de l’antic Museu Martorell suposa la recuperació i posada en normativa  d’un edifici històric i singular de la ciutat, l’ús públic de l’espai i reafirmar la vessant científica del parc de la Ciutadella, un primer pas del projecte de la Ciutadella del Coneixement.

Fitxa tècnica

• Arquitectes:  VGV (Oriol Valls, Izaskun González i Ramon Valls)
  • Finançament: Ajuntament de Barcelona i Generalitat de Catalunya
  • Gestor: BIMSA Barcelona d’Infraestructures Municipals i Museu de Ciències Naturals de Barcelona