Comunicació Actualitat Notícies del MuseuMuseu de Ciències Naturals de Barcelona El Museu col·labora en la 4a edició de la Biennal d’art El Venadito

El Museu col·labora en la 4a edició de la Biennal d’art El Venadito

29 març 2022

El 6 d’abril torna El Venadito 4ª edició Biennal d’art contra el maltractament animal creada per siNesteSia.

En aquesta edició la mostra pren com a protagonistes els primats. La Fundació Mona, (centre de rehabilitació de primats) el Centre Cultural La Farinera del Clot i 20 espais artístics i culturals més, entre els quals hi ha el Museu de Ciències Naturals de Barcelona, donen veu a aquests animals i exposen la seva vulnerable situació.

Després de dos anys de pandèmia, El Venadito torna més fort i més necessari que mai. La Covid 19 ha evidenciat la necessitat de viure en un món sense explotació animal i respectuós amb el medi ambient.

21 espais són els que exposaran 26 obres de mida pòster 50x70cm que deixaran d’ubicar-se a les sales d’àmbit expositiu. Podrem trobar una o dues obres distribuïdes a qualsevol lloc dels espais que acullen la mostra. En aquesta nova entrega de la biennal participa centres de tot tipus d’índole. Des del Museu de les Ciències Naturals, espais artístics, centres culturals i cívics, casals … La democratització de l’art i l’apropament d’aquest és un dels objectius de aquesta nova proposta.

cartell 4ra edició biennal Venadito amb el nom biennal i rostre ximpanzé darrere línies

Les obres cercaran a l’espectador i no l’espectador a les obres, interpel·lant-lo en espais inesperats. Es cerca la mirada, l’atenció, la sorpresa, el qüestionament, el debat, la revolució…

La inauguració de la mostra tindrà lloc el 6 d’abril de 2022 a les 19 h al Centre Cultural La Farinera del Clot, centre de referència de la Biennal. Serà comissariada com a les altres edicions per l’artista i comissària Montserrat Pérez creadora de l’espai siNesteSia. La mostra finalitzarà el 14 de juliol, dia Internacional del Ximpanzé.

Les obres estaran a la venda sempre que els espais ho permetin i els beneficis de la seva venda es repartiran, un 20% a la Fundació Mona i el 80% a l’artista. La intenció de la Biennal és protegir a Artistes&Animals.

Una de les activitats més participativa per la ciutadania és la GIMCANA per tots els espais a la recerca de les obres que configuren la biennal. Es realitzarà durant els més de tres mesos que estarà activa l’exposició de forma totalment gratuïta. La informació dels espais/localitzacions/horaris es podrà descarregar des d’un codi QR del web de tots els centres participants.

Opcionalment es podrà adquirir per recórrer la mostra el carnet SÓC MONA l’import del qual de 5 € servirà com a donatiu a la Fundació MONA. Aquest carnet posa de relleu el gènere i el nostre passat evolutiu. (Descendim de la mona). Cada vegada que es visiti un dels espais que participen a la mostra, el carnet serà segellat pel personal del centre. A l’obtenir 15 segells s’aconseguirà una entrada gratuïta per la Fundació MONA.

Es realitzaran tallers artístics i pedalades en grup para visitar les obres. Totes les activitats introdueixen pautes d’hàbits respectuosos amb els animals i els seus hàbitats, fent especialment èmfasi en l’educació com element transformador de la societat.

Podeu consultar totes les activitats programades en aquest enllaç.