Comunicació Actualitat Notícies del MuseuJardí Botànic El Jardí Botànic estrena una maqueta tàctil accessible

El Jardí Botànic estrena una maqueta tàctil accessible

15 novembre 2020

El Jardí Botànic presenta una  maqueta tàctil dissenyada especialemnt per a persones amb discapacitat visual, però accesible també per a tots als públics. L’objectiu és que aquests col·lectius es puguin fer una idea de com és el Jardí Botànic, tocant els relleus i els pendents que la maqueta ofereix.

Aquesta maqueta en relleu conté el sistema de lectura Braille. S’hi mostren els edificis i serveis, les zones climàtiques i els exemplars de flora més destacats, cadascuna en una textura diferent.

El projecte ha estat tutelat i finançat per de l’IMD (Institut Municipal de Persones amb Discapacitat) i hi han col.laborat les empreses Punts Suspensius i Grau Alcázar maquetes. Ha comptat amb l’assessorament de la direcció i els tècnics del Jardí. Entitats i l’ACIC (Associació Catalana per a la Integració del Cec) i d’altres entitats que s’han encarregat de comprovar que la maqueta complia tots els requeriments i necesitats d’aquest col.lectiu.

Per motius de seguretat i de prevenció de la Covid-19, actualment només podran tocar la maqueta les persones amb discapacitat visual amb l’acompanyament del personal del Jardí.