Comunicació Actualitat Notícies del MuseuEl llibre del mes Los árboles te enseñarán a ver el bosque

Los árboles te enseñarán a ver el bosque

17 maig 2024

Los árboles te enseñarán a ver el bosque / Joaquín Araújo. Barcelona : Crítica, 2022. 332 p. ISBN 9788491992080

Segurament alguna vegada hem sentit o llegit aquell aforisme que diu “Que els arbres no t’impedeixin veure el bosc”. És probable que Joaquín Araújo, reconegut naturalista i divulgador espanyol s’hi hagi inspirat a l’hora de triar el títol del llibre que avui recomanem.

No és, avisem, un tractat de botànica, sinó les paraules sàvies i senzilles d’una persona que explica la seva relació amb un ecosistema complex com és un bosc: la seva formació, el paper de les llavors, les flors, les fruites i les arrels, els valors i usos que té, la majoria materials però també els immaterials, que han servit d’inspiració a pintors, escriptors, músics… És una delícia quan descriu els canvis provocats pel pas de les estacions!

I com que ens ho explica tot, hi afegeix també dades esfereïdores, com ara que actualment ja hem perdut un terç dels boscos que hi havia a la Terra quan hi va aparèixer l’ésser humà.

Teniu aquest llibre i 11 més del mateix autor a la vostra disposició per a consulta i préstec a la Mediateca i la Biblioteca del Museu.