Connectem amb… l’arquitectura

Jardi Botanic Fins a l'1 de març de 2020

Visitan's ExposicionsExposicions temporals Connectem amb… l’arquitectura

Transformem el nostre entorn

Aquest curs 2019-2020 la 2a edició del Connectem amb… el Jardí Botànic, ha consistit en endinsar-se en el món de l’arquitectura ,de la qual el Jardí Botànic de Barcelona n’és un referent.

Així com un Jardí Botànic necessita respondre a múltiples necessitats com són la col·lecció viva de plantes, l’herbari, el banc de llavors, la recepció als visitants i els espais educatius, entre altres, els patis escolars també han de respondre a les necessitats del joc  dels  infants: mogut, tranquil, amb espais de conversa i relaxació, també de lectura i d’aprenentatge.  I, per sobre de tot, han d’oferir als infants un ambient saludable amb poca contaminació ambiental i acústica, poca insolació, seguretat i ser un espai verd, incorporant elements naturals.

En aquest sentit, els i les arquitectes ens poden ajudar molt a trobar maneres de poder compaginar tots aquests aspectes, tant en un jardí botànic com a un centre educatiu.

A principis d’aquest curs escolar, l’alumnat de primària de les escoles veïnes del Jardí Botànic: CEIP La Muntanyeta, CEIP Poble Sec, CEIP Can Clos, CEIP Alfageme i CEIP Jacint Verdaguer, van obsevar i identificar els diversos aspectes en l’organització, distribució d’espais i tasques al Jardí. Abans de tornar a les seves escoles, van rebre un encàrrec: fer una diagnosi crítica del seu propi pati.

Amb l’acompanyament i l’assessorament de Júlia Beltrán i l’Andrea Swiec de Voltes cooperativa d’arquitectura, els i les alumnes han traduït la seva diagnosi del pati en unes maquetes de l’espai del pati que volen transformar, el conjunt de les quals formen una exposició que està exposada a la sala d’exposicions del Jardí Botànic fins l’1 de març de 2020.

Per a més informació: