Comunicació Actualitat Notícies del MuseuMuseu Blau Un nou tomb virtual pel Museu amb Google

Un nou tomb virtual pel Museu amb Google

20 setembre 2016

A partir del passat 13 de setembre, Google Cultural Institute i el Museu de Ciències Naturals de Barcelona, han posat en marxa una plataforma que permet gaudir d’una manera interactiva, dinàmica e immersiva de les col·leccions del Museu. En concret, una visita virtual per una selecció de 55 objectes i un tour de 360º per l’exposició Planeta Vida. Voleu accedir-hi? Clica aquí.

Una visita diferent

Aquesta nova exposició online és fruit d’un projecte especialitzat dins de Google Cultural Institute, anomenat Natural History, on més de 50 institucions destacades en història natural de tot el món han creat històries interactives, compartit imatges, vídeos i documents online en col·laboració amb Google per oferir una visita virtual diferent, gratuïta i disponible en un únic lloc.

Aquesta experiència virtual dóna vida a animals ja extints, a més d’explicar històries fascinants sobre l’evolució del nostre planeta al llarg de milers de milions d’anys. Els espectadors també poden tenir contacte directe amb dinosaures i altres animals del Juràssic a través de vídeos de 360º, per observar millor com van viure i la sensació que es tenia a l’estar al costat d’ells.

Les imatges de Street View en format panoràmic ofereixen als usuaris la possibilitat de visitar virtualment llocs icònics com el Museu de Ciències Naturals de Barcelona, ??el Natural History Museum de Londres o l’American Museum of Natural History de Nova York. A més a més, els usuaris també podran gaudir de més de cent històries fascinants relacionades amb dinosaures i els fòssils més coneguts d’arreu del món, a més d’incrementar els seus coneixements sobre plantes, insectes i minerals a través d’aquesta plataforma:  g.co/naturalhistory.

L’exposició d’història natural més gran del món

• Més de 50 institucions destacades d’història natural de 15 països
  • Més de 100 històries, incloent una línia de temps interactiva, amb més de 300.000 fotos, vídeos i altres documents.
  • 2 històries en realitat virtual sobre animals extints que tornen de nou a la vida
  • 4 gigapixels
  • Més de 30 emplaçaments d’història natural ofereixen accés a cadascun dels seus racons a través de Google Street View
  • 20 visites amb Expedition

Aquesta nova eina només ha fet que començar i s’espera que es vagi engrandint.
També està disponible per a smartphones, en les app per a iOS i Android.

Quant a Google Cultural Institute:

Google Cultural Institute i els seus partners posen els tresors culturals mundials a l’abast dels usuaris d’Internet i creen eines per permetre al sector de la Cultura compartir a través d’Internet una gran part del seu ampli llegat cultural. Google Cultural Institute s’ha associat amb més de 1000 institucions de 70 països, proporcionant una plataforma per mostrar més de 200.000 peces d’art i un total de 6 milions de fotos, vídeos, manuscrits i altres documents relacionats amb l’art, la cultura i la història. Les exposicions a Google Cultural Institute es troben disponibles de forma gratuïta per a tothom al web i en la nova app mòbil Google Arts & Culture a iOS i Android. Per a més informació sobre Google Cultural Insitute, visiteu  aquí.