Exposició de Patchwork Evolutiu 2019

fins el 17 de febrer

El passat dimecres 6 de febrer prop de 80 alumnes de 4t d’ESO van participar en el Congrés del Patchwork Evolutiu 2019, que posava punt i final a aquest projecte educatiu que diversos instituts de Secundària van iniciar a finals de 2018 amb l’objectiu de treballar la teoria de l’evolució de Darwin.

El Congrés, emmarcat en la Setmana de l’Evolució, va comptar amb la presència d’alguns dels investigadors i investigadores de l’àrea científica del Museu que, a banda d’explicar en què consisteix el seu dia a dia com a científics, van valorar els 22 pòsters que els i les joves havien elaborat a les aules. Per grups van defensar les seves investigacions i van contestar les preguntes que els adreçaren els científics.

La mostra d’aquests pòster es podrà veure al vestíbul del Museu fins al proper 17 de febrer. Està dividida en 7 àmbits:

1. Competència pels recursos. Nínxol ecològic
  2. Homologia i analogia. Anatomia comparada.
  3. Adaptació. Selecció natural.
  4. Canvis graduals. Especiació.
  5. Selecció social i selecció sexual.
  6. Coevolució i diversitat.
  7. Evolució humana i arbres filogenètics.

Des del Museu volem agrair la feina i el temps que alumnes i docents dels instituts Joan Brossa (Barcelona) i Esteve Terrades i Illa (Cornellà de Llobregat) han invertit en participar en aquest projecte.

Dates:
fins el 17 de febrer
Lloc:
Vestíbul del Museu
Horari:
De dimarts a divendres, de 10 a 18h
Diumenges i festius, de 10 a 20h
Dies de tancament: dilluns no festius, 1 de gener, 1 de maig, 24 de juny i 25 de desembre
Preu:
Entrada gratuïta