Asociación de Museos y Centros de Ciencia y Técnica de España

El NAT Qui som D'on som membres Asociación de Museos y Centros de Ciencia y Técnica de España

El desembre de 2016 es va constituir oficialment la Asociación de Museos y Centros de Ciencia y Técnica de España, els membres de la qual ja porten des de l’any 2007 treballant en la seva constitució i en els seus estatuts.

Aquesta associació té per objectiu contribuir a promoure l’interès i la valoració de la ciutadania cap a la ciència, la tècnica, la investigació i la innovació, aconseguint la seva implicació i participació a través de la col·laboració entre els seus membres.

Aquests membres/socis són institucions públiques o privades com: museus d’història natural, museus de ciència i tecnologia, jardins botànics, aquaris, planetaris i d’altres relacionats amb les temàtiques esmentades.

El Museu de Ciències Naturals de Barcelona n’és membre des dels inicis i Anna Omedes, directora del Museu és la presidenta de la Junta Directiva de la Associación de Museos y Centros de Ciencia y Técnica de España.

Els socis membres que actualment formen part d’aquesta associació són:

• Parque de las Ciencias. Granada
  • Eureka! Zientzia Museoa. Kutxa Fundazioa. Donostia
  • Casa de las Ciencias. Logroño. La Rioja
  • Museo Didáctico e Interactivo de Ciencias de la Vega Baja del Segura –MUDIC. Orihuela
  • Museo de la Evolución Humana. Burgos
  • Museu de Ciències Naturals de Granollers
  • Museo de la Universitat de València de Historia Natural – MUVHN. Valencia
  • Museu Balear de Ciències Naturals. Sóller, Mallorca

En concret l’Associació treballa per::

• Incrementar la cultura científica i tècnica i, en conseqüència, la conscienciació dels ciutadans respecte al seu impacte en la vida diària
  • Connectar la ciència i la tècnica amb la ciutadania facilitant la seva integració / participació en el debat científic i tècnic
  • Contribuir a elevar el nivell d’excel·lència de la ciència, la tècnica i la innovació.
  • Posar en valor la investigació científica com a motor de progrés social
  • Consolidar-se com a interlocutor davant de les administracions públiques en l’agenda de temes de divulgació científica i tècnica
  • Promoure mecanismes de comunicació i col·laboració amb els agents implicats en la R + D + I (centres de recerca, empreses, universitats) per apropar la seva feina, els seus èxits i les persones que hi treballen a la societat
  • Representar i defensar els interessos dels membres associats, prestar-los serveis i potenciar la col·laboració entre els mateixos
  • Col · laborar amb entitats homòlogues a nivell internacional.
  • Estimular la col·laboració entre els professionals que formen els equips dels museus i centres de ciència i tècnica membres per compartir coneixements, idees i competències.
  • Facilitar l’intercanvi de recursos entre els membres de l’Associació.
  • Proporcionar suport als museus i centres de ciència i tècnica membres en termes d’informació, assessorament, bones pràctiques, etc.

Estatuts