Comunicació Premi NAT

Premi Nat 2019

El Premi Nat a la divulgació de la ciència, organitzat pel Museu de Ciències Naturals de Barcelona,  l’Ajuntament de Barcelona i la Generalitat de Catalunya, va néixer l’any passat per commemorar 140è aniversari del Museu. Es tracta d’una distinció honorífica que s’atorga anualment i que premia persones o institucions d’àmbit local o internacional que han aportat una nova mirada a la divulgació de la ciència. El Premi Nat consisteix en un premi i una menció d’honor. Els guardonats amb el Premi Nat rebran una peça especialment dissenyada per l’ escultor Antoni Llena i els mereixedores de la Menció d’Honor, una serigrafia del pintor, Perico Pastor.

Premi Nat 2019 from Museu de Ciencies Naturals on Vimeo.

Guardonats Premi Nat 2019

En la segona edició i presentació del Premi Nat, el jurat ha decidit atorgar el Premi Nat 2019 a Elisabeth Rasekoala i la Menció d’Honor Nat a Jorge Wagensberg.

Premi Nat 2019

Elisabeth Rasekoala, enginyera química i presidenta d’African Gong, per la seva lluita en favor de la diversitat, la inclusió sociocultural i de gènere  en la divulgació, l’aprenentatge i la pràctica de la ciència, que ha contribuït a la democratització de la ciència,  creació de vocacions científiques i al desenvolupament sostenible a l’Àfrica.

Menció d’Honor Nat 2019

Jorge Wagensberg , físic, pensador i comunicador de la ciència,  per la seva gran aportació a la cultura científica com a director del Museu de la Ciència, després transformat en Cosmocaixa, que va canviar el paradigma dels museus de ciència amb una mirada creativa i multidisciplinària amb museografies interactives i una clara vocació social.

El Jurat del Premi Nat està format per:

• Dacha Atienza, cap de recerca i col·leccions del Museu de Ciències Naturals de Barcelona
  • Mara Dierssen, directora de recerca del Centre de Regulació Genòmica de Barcelona.
  • Martí Domínguez, director de la revista Mètode i escriptor
  • Xavier Duran,  periodista de TV3 i escriptor