Comunicació Premi NAT

Premi Nat 2018

Guardonats Premi Nat 2018

En la primera edició i presentació del Premi Nat, el Museu de Ciències Naturals de Barcelona atorga el Premi Nat 2018 a Frans de Waal i la Menció d’Honor Nat a Roser Nos. Així mateix, el Museu ha determinat de concedir un Premi Nat extraordinari a la trajectòria professional al gran divulgador David Attenborough.

• Premi Nat 2018
    Dr. Frans de Waal
    , biòleg, primatòleg i escriptor, per la nova mirada que ofereix sobre l’evolució del comportament animal en establir un paral·lelisme entre la conducta dels primats i la dels éssers humans en aspectes com la política, l’empatia o la moralitat i la justícia en les societats humanes.
  • Menció d’Honor Nat 2018
    Roser Nos Ronchera
    , biòloga, per la gran tasca científica, divulgativa i formativa que va dur a terme a Barcelona i, especialment, pel gran repte que va assumir de reconnectar el Museu de Zoologia —que va dirigir entre 1978 i 1989— amb els ciutadans de Barcelona a través d’un ambiciós programa d’activitats i exposicions temporals que va capgirar la manera d’aproximar les ciències naturals al públic.
  • Premi Nat extraordinari a la trajectòria professional 2018
    Sir David Attenborough,
    científic, escriptor i naturalista, per ser pioner en la realització de documentals sobre la natura i el comportament animal, i per oferir una nova mirada i interpretació del nostre planeta que ha influït en la seva conservació i ha inspirat vocacions científiques.