Jugatecambiental

Un espai engrescador amb proposta d’activitats per a les famílies, amb tallers i itineraris guiats per professionals d’educació ambiental.

Jardí Botànic Històric Activitats Jugatecambiental

Jardí Botànic Històric
Els diumenges, de 19 de setembre a 28 de novembre de 2021
D'11.30 a 14 h, espai de joc lliure
De 12 a 14 h, un espai complementari d'activitat dirigida
2 hores
Recomanat per a infants de 3 a 10 anys (en alguna activitat dirigida es poden admetre majors de 10 anys)
Joc
La reserva de l'activitat es realitza de manera presencial el mateix dia de l'activitat.

Més informació:
. a la secretaria de l'AAJBB: al tel. 932564170, dilluns i dimecres de 9 a 13 h i, divendres, de 15.30 a 19.30 h, o bé, a l'a/e info@amicsjbb.org.
. Fundesplai: a/e lmartinez@fundesplai.org

L'activitat es farà seguint les mesures de seguretat a causa de la Covid-19. És imprescindible l'ús de de la mascareta

7a edició de la Jugatecambiental de tardor. Un punt d’informació, un espai d’activitat lliure i també de dirigida, destinat al públic familiar per passar un matí engrescador i, alhora, conèixer l’hort  de la masia i el món de les plantes. Hi trobareu un espai de joc per divertir-se i explorar, tallers guiats per educadors/es i itineraris guiats.

Enguany, iniciem el diumenge 21 de març la 7a edició de les Jugatecambientals que es desenvolupen als parcs i les platges metropolitanes, sempre amb la mirada posada en la millora social i mediambiental del nostre entorn.

Organitza: Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), i Associació d’Amics del Jardí Botànic de Barcelona (AAJBB)

Participa: Fundació Catalana de l’Esplai (Fundesplai)

Col·labora: Jardí Botànic de Barcelona  (JBB) i Museu de Ciències Naturals de Barcelona (MCNB)

Cada diumenge, Fundesplai oferirà a les famílies visitants un espai de joc lliure, d’11.30 a 13.30 h, adreçat a infants a partir de 3 anys.

A banda, hi haurà un espai d’activitat dirigida (també per a infants més grans) conduït per l’AAJBB, el MCNB i entitats d’educació ambiental, de 12 a 14 h.

Programa de l’espai d’activitats dirigides:

• 19 de setembre
    Menjadors d’ocells. Construcció de menjadores per als ocells del parc
  • 26 de setembre
    Dibuixem el Jardí. Tècniques de dibuix. Dibuixa el que més t’agradi del Jardí Botànic
  • 3 d’octubre
    Endinsa’t en l’energia i l’aigua de casa. Tècniques i hàbits per optimitzar l’eficiència energètica de casa. Experimentem amb la cuina solar
  • 10 d’octubre
    Agafem el cabàs. Joc gegant de compra responsable

*  El dissabte 16 d’octubre, la Jugatecambiental es trasllada al Jardí Botànic de Barcelona (c. Dr. Font i Quer, 2) amb motiu de la programació de: Viu Montjuïc. Jornada festiva

• 17 d’octubre
    Molinets de vent i rellotges de sol. Aprèn el mecanisme d’energies responsables amb el medi ambient
  • 24 d’octubre
    Fulles seques. Collage de decoració amb fulles seques
  • 31 d’octubre
    Els fruits de la tardor. Taller amb els fruits de temporada de l’hort del Jardí Botànic Històric
  • 7 de novembre
    Qui viu a l’estany? Descobrim la importànica de la bassa naturalitzada i observem la biodiversitat de plantes i animals que hi viuen
  • 14 de novembre
    Saquets d’olor. Fem un saquet amb herbes aromàtiques
  • 21 de novembre
    Natura de prop. Vegetals de Nadal. Espai d’observació per apropar-nos a la natura. A partir de 7 anys!
    Torns de 30 minuts: 12 h / 12.30 h / 13 h / 13.30 h
  • 28 de novembre