El Club dels llunàtics i llunàtiques

La tertúlia d’avui tractarà sobre la manera que les arts escèniques esdevenen divulgadores de la ciència. A càrrec d’Esther Westermeyer, docent, músic, actriu i fundadora d’Inspira Teatre.

Museu de Ciències Naturals de Barcelona Activitats El Club dels llunàtics i llunàtiques

Dijous 21 de novembre de 2019
De 19 a 20.30 h
1 hora i 30 minuts
Adults
Conferència-debat
Activitat gratuïta
Reserva d’entrades
Fes la teva reserva aquí
És necessària la inscripció prèvia a l'enllaç superior de "Reserva d'entrades".

Tertúlia: Orígens, evolució i natura a l’escenari.
Les arts escèniques com a eines divulgadores de la ciència

Ponent: Esther Westermeyer, docent, músic, actriu, i fundadora  d’Inspira Teatre.

Esther Westermeyer porta tota una vida trepitjant l’escenari, d’una manera o una altra, a través de la música, la dansa o la interpretació. Va fundar la companyia Inspira Teatre al 2011, un teatre familiar que té com a base connectar i commoure mitjançant les arts del ritme. Actualment,  també forma part del grup vocal femení Delikatessen.
Com a docent, imparteix classes de Música i Moviment en Família als Lluïsos de Gràcia i dirigeix diferents grups corals de la ciutat (L’Aliança del Poblenou, el Cor de l’Arpa, treball de veu i cançó a La Casa Elizalde…).
Destaquem també la seva tasca com a docent per al departament d’Ensenyament, a diferents escoles de música, i també com a creadora de projectes com l’Espai de Música de Tortellà al 2008 o com el d’Arts Escèniques de l’Escola Trémolo al 2017.

La seva formació passa per la llicenciatura en Ciències Ambientals per la UAB, títol de professora de piano al CSMMB, diplomatura en Pedagogia Willems, estudis interpretatius de tècnica Meisner, diplomada en diafreoteràpia, potgrau en psicodrama i psicoteràpia de grups per la Universitat de Barcelona i l’Institut del Teatre i una llarga llista de cursos d’interpretació, dansa, dramatúrgia per a infants i joves, pedagogies musicals i direcció coral.

Moderador: Jordi Serrallonga, és arqueòleg, naturalista, explorador, escriptor i col·laborador del Museu de Ciències Naturals de Barcelona…, en definitiva, i amb les seves pròpies paraules “un primat domesticat per la cultura i un apassionat de la ciència”.

Lloc: Mediateca del Museu de Ciències Naturals de Barcelona, pl. Leonardo da Vinci, 4-5 (parc del Fòrum).

Imatge d’Inspira Teatre.

Aquesta activitat vol recuperar la tradició del “Club dels llunàtics”, una tertúlia sobre actualitat científica que es feia a la biblioteca de l’antiga seu del Museu, al parc de la Ciutadella i que prenia com a inspiració la idea de la Societat lunar de Birmingham (s. XVIII), que es reunia en nit de lluna plena per “il·luminar la ment dels homes”.

La Mediateca del Museu serà l’escenari d’aquesta tertúlia oberta a tothom que ens proposa temes relacionats amb el món natural i la biodiversitat des de diverses perspectives i amb convidats d’excepció.

Els ponents convidats introduiran el tema de la sessió al llarg de 20 minuts i, a continuació, s’animarà les persones participants a adoptar el rol dels científics noucentistes. La tertúlia inclou el berenar.

El cicle del Club dels llunàtics i llunàtiques es realitza un dijous de cada mes. Aquestes activitats han estat programades per Jordi Serrallonga, arqueòleg, naturalista, explorador, escriptor i col·laborador del Museu de Ciències Naturals de Barcelona.

Propera sessió:

El planeta dels simis al segle XXI.
De Darwin a Jane Goodall… per què som primats?
Dijous 19 de desembre, a les 19 h
Sala d’exposicions temporal del Museu de Ciències Naturals de Barcelona
Ponent i moderador: Jordi Serrallonga, arqueòleg, naturalista, explorador, escriptor i col·laborador del Museu de Ciències Naturals de Barcelona.

• Des de 19-04-2024
  • Fins a 19-04-2024