Club dels llunàtics i llunàtiques

La natura ens ensenya que la diversitat ens fa més forts. De la mà de l’Albert Barberà, director del Hub de Teràpies Avançades i Plataformes Científiques del Vall d’Hebron Institut de Recerca i vocal de la Junta de PRISMA, parlarem sobre les realitats LGTBIQA+ a la natura i els biaixos cis-hetero-patriarcals en ciència.

Museu de Ciències Naturals de Barcelona Activitats Club dels llunàtics i llunàtiques

Dijous 16 de juny de 2022
De 18.30 a 20 h
1 hora i 30 minuts
Públic adult
Conferència-debat
Activitat gratuïta
Reserva d’entrades
Fes la teva reserva aquí
Cal fer reserva prèvia a l'enllaç superior de "Reserva d'entrades".
Es permet un màxim de 3 places per reserva.
Aforament limitat.

Tertúlia: Lleons mascle alfa homosexuals, dofins de bisexualitat polièdrica, el coll sensual de la girafa, el paradís poliamorós dels bonobos i molta diversitat més. Per què no la coneixem?

Ponent: Albert Barberà, bioquímic.

Llicenciat en Ciències Químiques i Farmàcia i doctor en Bioquímica i Biologia Molecular per la Universitat de Barcelona (UB). La seva formació científica s’ha complementat amb un postgrau en Direcció Financera per la Universitat Pompeu Fabra, i amb un Màster en Direcció de Ciències i Lideratge coorganitzat per tres Universitats de Barcelona (UPF, UB i UAB). La seva trajectòria professional combina experiència en recerca i en gestió del coneixement i innovació en l’ àrea de la biomedicina i la salut. Té àmplia experiència en gestió de projectes; gestió del coneixement i innovació; definició, implementació i avaluació d’ estratègies institucionals per promoure la recerca; implementació i avaluació de programes de recursos humans en ciència per atraure i retenir talent. Actualment participa en el Postgrau de Gestió de Serveis Sanitaris, Universitat de Girona.
Des del 2008 ha ocupat diversos càrrecs relacionats amb la gestió, el disseny d’estratègies de ciència i innovació, la seva implantació i avaluació, primer com a gerent de la Xarxa Espanyola de Diabetis i Malalties Metabòliques (CIBERDEM) de l’Institut de Salut Carles III, després com a Coordinador Científic a l’IDIBAPS, com a Director en la Recerca Biomèdica de Girona (IDIBGI), com a CEO de BIOCAT, i finalment com a Director General de Recerca i Innovació Sanitària del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya. Després d’un parell d’anys de retorn al món acadèmic com a director de l’eHealth Center de la Universitat Oberta de Catalunya; actualment és Director del Hub de Teràpies Avançades i Plataformes Tecnològiques al Vall d’Hebron Institut de Recerca (VHIR).
Des de sempre ha apostat per l’associacionisme LGTBIQA+ per aconseguir drets i una societat més equitativa. Va participar activament en la Coordinadora Gai Lesbiana des del 1992 fins al 2005, ocupant diferents càrrecs fins a ser-ne Secretari General del 2002 al 2005. Ara participa a PRISMA, no només per a construir una societat més inclusiva, sinó per a fomentar també una ciència oberta i enriquida amb diferents visions.

.

Moderador: Jordi Serrallonga
Arqueòleg, naturalista, explorador, escriptor i col·laborador del Museu de Ciències Naturals de Barcelona…, en definitiva, i amb les seves pròpies paraules “un primat domesticat per la cultura i un apassionat de la ciència”.

Lloc: exposició permanent Planeta Vida.

Observacions:
. Us convidem a arribar al Museu amb antelació per visitar gratuïtament l’exposició Una mirada LGTBI+ a Planeta Vida, abans de la tertúlia.
. Us preguem que arribeu al Museu amb 10 minuts d’antelació al començament de la tertúlia.
. La sessió no serà enregistrada ni posteriorment publicada al nostre canal natTV.

Activitat inclosa dins de la campanya de ciutat Museus LGTBI · l’Orgullosa Barcelona, de festa i de reivindació dels drets i llibertats dels col·lectius LGTBI.

Altres activitats del Museu incloses en l’Orgullosa Barcelona:

. 19 de juny de 2022, Una mirada LGTBI+ a Planeta Vida (visites guiades)
. 30 de juny de 2022, Jornada Museus LGTBI (taules rodones, online)
. Una mirada LGTBI+ a Planeta Vida (exposició)

Aquesta activitat vol recuperar la tradició del “Club dels llunàtics”, una tertúlia sobre actualitat científica que es feia a la biblioteca de l’antiga seu del Museu, al parc de la Ciutadella, i que prenia com a inspiració la idea de la Societat lunar de Birmingham (s. XVIII) que es reunia en nit de lluna plena per “il·luminar la ment dels homes”.

El cicle del Club es fa el tercer dijous de cada mes.

• Des de 25-04-2024
  • Fins a 25-04-2024