Club de lectura

Llegeix “Mentes maravillosas: cómo piensan y sienten los animales” i comparteix les teves impressions. Places limitades

Museu de Ciències Naturals de Barcelona Activitats Club de lectura

Dimarts 19 d'octubre de 2021
De 19 a 21 h
(Es pot recollir el llibre en préstec, a partir del 18 de setembre, a la Mediateca del MCNB o a la Biblioteca Ramon d'Alòs-Moner)
2 hores
Públic general
Conferència-debat
Activitat gratuïta
Places exhaurides
Cal inscripció prèvia., al Servei d'informació i reserves del Museu al:
. tel. 932562220, de dilluns a divendres, de 9 a 13 h, o
. a l'adrecça electrònica activmuseuciencies@bcn.cat .

Per quarta vegada el Museu de Ciències Naturals de Barcelona (MCNB) organitza en col•laboració amb la Biblioteca pública Ramòn d’Alòs-Moner, una sessió del Club de Lectura, a la seu del Fòrum.

Per a aquesta edició, comptarem amb la participaciói conducció de Barbara Sansone, corresponsable del Departament de Rescat i Rehabilitació de la Fundació MONA.

La sessió se centrarà en el llibre “Mentes maravillosas: cómo piensan y sienten los animales”, de Carl Safina.

Carl Safina és ecologista, professor i escriptor a més d’un gran divulgador científic en l’àmbit de l’etologia, ciència que estudia el comportament, el pensament i les emocions dels animals. Doctor en Ecologia per la Universidad de Rutgers i president fundador del Safina Center, associació sense ànim de lucre, ha obtingut diversos premis pels seus escrits i per la seva labor divulgativa.

La seva obra explora com estem canviant el món animal i què signifiquen els canvis per a éssers humans i no humans. Safina veu que la durabilitat de la dignitat humana i la supervivència del món natural dependran l’una de l’altra; no podem preservar la natura salvatge si no preservem la dignitat humana i no podem conservar la dignitat humana mentre continuem degradant la natura. La seva obra lírica de no ficció fusiona la comprensió científica, la connexió emocional i una crida moral a l’acció.

Us recomanem el visionat del vídeo de la conferència “Podem saber què pensen i què senten els animals?”, de Carl Safina, al CCCB: vegeu vídeo.

. Recollida del llibre, a partir del 18 de setembre:
..
a la Mediateca del Museu (pl. Leonardo da Vinci, 4-5, parc del Fòrum), amb el carnet de soci/sòcia del Centre de Documentació del MCNB (el podeu fer en el moment de recollir el llibre) , o
.. a la Biblioteca Ramon d’Alòs-Moner (rambla Prim, 87-89), amb el carnet de la xarxa de biblioteques públiques.

. Sessió del club de lectura, el dimarts 19 d’octubre, a les 19 h, al vestíbul de la seu del MCNB al Fòrum (pl. Leonardo da Vinci, 4-5, parc del Fòrum).

Observacions: amb el préstec de llibre us oferim una entrada gratuïta per poder visitar el Museu de Ciències Naturals de Barcelona, a més d’una visita guiada a l’exposició Bebès Animals, la qual us servirà com a un bon complement de la lectura.

Ressenya “Mentes maravillosas: cómo sienten y piensan los animales”, de Carl Safina, editorial Gutemberg.

Després de dècades d’observacions de camp amb emocionants descobriments sobre el cervell, el llibre de Carl Safina ofereix una visió íntima del comportament dels animals per desafiar el límit fixat entre humans i animals.

El llibre porta als lectors a viatjar pel Parc Nacional Amboseli, pel paisatge amenaçat de Kenya, i ens fa testimonis de com les famílies d’elefants en dificultats descobreixen com sobreviure a la caça furtiva i a la sequera generalitzada. Arribem després al Parc Nacional de Yellowstone per observar els llops resolent les conseqüències de la tragèdia personal d’un ramat. Finalment, ens submergim en la increïblement pacífica societat de les orques que viuen a les aigües cristal•lines del nord-oest del Pacífic.

Proporciona una visió poderosa i aclaridora de les personalitats úniques dels animals mitjançant històries extraordinàries d’alegria, dolor, gelosia, ràbia i amor. La similitud entre la consciència, l’autoconsciència i l’empatia humana i no humana ens exigeix una nova avaluació de la manera com interactuem amb els animals mentre Safina aborda amb cura qüestions que afecten a tothom.

Properes sessions del Club de Lectura de la Biblioteca Ramon d’Alòs-Moner:

. 16/11/2021, “Lectura fàcil”, de Cristina Morales
. 14/12/2021, “El fin de la eternidad”, d’Isaac Asimov