Club de lectura “Any Perucho”

Llegeix una de les obres més destacades de Joan Perucho i comparteix les teves impressions en aquest fòrum online. Podeu passar a recollir el llibre per la Mediateca, a partir del 26 de desembre

Plataforma ZOOM Activitats Club de lectura “Any Perucho”

Plataforma ZOOM
Dimarts 16 de febrer de 2021
De 19 a 20.30 h
1 hora i 30 minuts
Adults
Conferència-debat
Reserva d’entrades
Fes la teva reserva aquí
Cal inscripció prèvia a l'enllaç superior de "Reserva d'entrades".

Aforament per a 40 persones.

Els inscrits rebran, setmanalment, un text breu de curiositats elaborat per Julià Guillamon, que els ajudarà a complementar la lectura del llibre.

Si no heu llegit el llibre i el voleu recollir en préstec, podeu fer-ho a la Biblioteca Ramon d'Alòs-Moner (amb el carnet de Biblioteques), o a la mediateca del Museu, amb el carnet del Centre de Documentació (el podeu fer en el moment de recollir el llibre).

Per tercer any, el Museu proposa un dels títols del Club de lectura de la Biblioteca Ramon d’Alòs-Moner, que es reuneix cada tercer dimarts de mes, a les 19 h.

Les històries naturals és el llibre que, en el marc de l’exposició Vampirs al Fòrum!, hem triat per aquesta sessió del Club de lectura.

La sessió serà conduïda per l’escriptor  Julià Guillamon, comissari de l’Any Perucho 2020. Ha publicat el llibre testimoni Travessar la riera (2017) sobre l’experiència de sortir del coma, i les novel·les El barri de la Plata (2018), sobre l’emigració valenciana a Barcelona i Les cuques (2020), un bestiari contemporani sobre la memòria i la superació del dolor, que convida a mirar les petites coses.

. Recollida del llibre:
.. a partir del 26 de desembre, a la Mediateca del Museu (pl. Leonardo da Vinci, 4-5, parc del Fòrum).
.. a partir del 7 de gener, a la Biblioteca Ramon d’Alòs-Moner (Rambla Prim, 87-89).

Amb el préstec del llibre us oferim una entrada gratuïta al Museu de Ciències Naturals de Barcelona i podreu visitar l’exposició Vampirs al Fòrum!, que us servirà com a un bon complement de la lectura.

. Sessió del club de lectura, el dimarts 16 de febrer, a les 19 h, online, a través de la plataforma ZOOM. Us enviarem l’enllaç per a la connexió 2 dies abans de la tertúlia.

Ressenya de Les històries naturals, de Joan Perucho. Pròleg de Julià Guillamon. Editorial 62.

Amb motiu del centenari del naixement de Joan Perucho, hem escollit per aquesta edició del Club de lectura una de les seves obres més reconegudes.

Les històries naturals (1960) és una obra imaginativa i fantàstica emmarcada dins d’un context històric, social i geogràfic real.

Antoni de Montpalau, un naturalista escèptic, es llança a la recerca i captura d’un vampir, Onofre de Dip, que volta pel món des de temps del rei Jaume I. Paral·lel als fets històrics, Montpalau anirà desentranyant una obscura realitat descobrint l’amor mentre comença a qüestionar la racionalitat del seu món.

En aquesta obra, Perucho va recuperar l’esperit de les lectures juvenils i les novel·les d’aventures. Utilitzant l’excusa del vampir, ens fa partícips dels corrents polítics que s’enfrontaren durant el segle XIX: el liberalisme i el carlisme. Al mateix temps, fa una reconstrucció irònica i erudita de la Catalunya d’aquell temps, i ens parla del desenvolupament de les ciències i de la Il·lustració i de les lluites polítiques que van desembocar en les guerres carlines.

Programació del Club de lectura:

19 de gener de 2021, Mare de llet i mel. El Hachmi, Najat
16 de febrer de 2021, Les històries naturals. Perucho, Joan