Mostreig de papallones a Can Catà

Visitarem l’estació de camp del Museu a Can Catà per observar i mostrejar diferents espècies de papallones nocturnes.

Parc de Collserola Activitats Mostreig de papallones a Can Catà

Parc de Collserola
Dissabte 28 de setembre de 2019
De 18.45 a 23.15 h
4 hores i 30 minuts
Persones interessades en pràctica naturalista i l’activitat interna del Museu. Edat recomanables a partir de 9 anys (els menors hauran d’anar acompanyats d’un adult)
Sortida Naturalista
Gratuït per als socis i sòcies de l'AAMCBB i la SCL / 6 € per al públic general
Places exhaurides
Cal inscripció prèvia. Feu la inscripció a l'a/e amicsmcnb@gmail.com
Al missatge cal especificar: Noms i cognoms dels interessats / Telèfon mòbil de contacte / Adreça electrònica de contacte / Indicar si les persones interessades tenen la condició de soci/sòcia.
Aforament limitat a 25 participants.

Les papallones nocturnes, o heteròcers, suposen un 90-95% de les espècies conegudes de papallones  i són uns excel·lents bioindicadors.

Per observar-les ens trobarem aquesta nit de lluna nova i aprofitarem l’atracció que senten aquests insectes per la llum artificial. Coneixerem de prop dos dels paranys de llum més utilitzats a casa nostra i observarem les espècies que puguin estar actives en aquesta zona del bosc.

Can Catà és una finca que es troba al vessant nord de la serra de Collserola (Cerdanyola). Una zona ocupada per pinedes de pi blanc i un bosc mixt d’alzines i roures cerrioides, al fons de dues valls.
L’estació de camp s’utilitza pels departaments del Museu per fer tasques d’investigació, com els estudis de les comunitats d’aranyes, de formigues i de cargols, o també, l’estructura de la vegetació. Tots aquests estudis serveixen per obternir una visió més integradora del nostre ecosistema mediterrani.
Més informació: estació del Museu a Can Catà

A càrrec de: Jordi Dantart, biòleg i docent, membre de la SCL (Societat Catalana de Lepidopterologia) i de l’AAMCNB (Associació d’Amics del Museu de Ciències Naturals de Barcelona).

Lloc: Camp Catà, Cerdanyola del Vallès, parc de Collserola.
Geolocalització: 41° 28’ 12.43” N 02° 09’ 01.01” E
Com arribar-hi

Dificultat: nivell baix de dificultat (terreny pla, sobretot).

Observacions: el transport fins a Can Catà i el sopar corre a càrrec dels assistents. Aviseu-nos si necessiteu/disposeu de places de vehicle particular.
En funció de les condicions climatològiques i tenint en compte que es tracta d’una activitat de camp, cal portar l’equipament adequat (roba d’abric, impermeable, llanterna, calçat adequat, barret, protecció contra insectes, aigua…).

Organitza: AAMCNB (Associació d’Amics del Museu de Ciències Naturals de Barcelona).

Col·labora: Museu de Ciències Naturals de Barcelona

• Des de 19-04-2024