The Serpent’s Kiss (El petó de la serp)

Un jardiner que, arran de l’encàrrec per fer un luxós jardí, descobreix els secrets i les mentides pertorbadores que s’hi amaguen. V Cicle Cinema i Jardí “Paradís perdut”.

Filmoteca de Catalunya Activitats The Serpent’s Kiss (El petó de la serp)

Filmoteca de Catalunya
Dissabte 30 de març de 2019
De 21.30 a 23.30 h
1 hora i 50 minuts
Adults
Cinema
Compra d'entrades: taquilles de la Filmoteca (plaça de Salvador Seguí, 1-9, Barcelona) amb una setmana d'antelació a la data de la projecció.

Horaris de taquilla: Matins: dt. a dv.: de 10 a 15 h Tardes: dt. a dg.: de 16 a 21.30 h (dv. i ds. fins a les 22 h)

Preus: General 4 €, reduïda, 3 € (estudiants, aturats, persones amb una discapacitat legalment reconeguda, títols de família nombrosa o monoparental, joves fins a 30 anys, majors de 65 anys, titulars del Carnet de la Xarxa de Biblioteques públiques).

El jove i brillant jardiner Meneer Chrome es trasllada fins a un remot lloc d’Anglaterra on viu Thomas Smithers amb la seva dona i la seva atractiva filla. Té l’encàrrec de convertir una finca abandonada en un luxós jardí. A mesura que el projecte va prenent forma i conviu amb la família Smithers, Chrome va coneixent els secrets i les mentides que adornen el seu encàrrec. El paradís que està construint és bellesa, plaer, ordre, poder… però al mateix temps es va convertint en caos, intriga, inquietud i mort. Una pel·lícula que ens recorda una altra de mítica, «El contracte del dibuixant», de Peter Greenaway i que comparteix amb ella molts dels seus pertorbadors i incòmodes ingredients.

Philippe Rousselot. 1997. Regne Unit. VOSC. 110′

Lloc: sala Laya, Filmoteca de Catalunya, pl. Salvador Seguí, 1-9 (Barcelona).

Informació pràctica i reserves

Més informació

Organitza: Filmoteca de Catalunya, Associació d’Amics del Jardí Botànic de Barcelona (AAJBB) i Nat-Museu de Ciències Naturals de Barcelona.

Patrocina: BOMARZO · Garden Tours

És aquesta, l’última sessió del V Cicle Cinema i Jardí “Paradís perdut, que s’ha dut a terme a la Filmoteca de Catalunya.

“Les plantes són essencials en la vida de les persones, la relació amb elles no és només fisiològica per la nostra alimentació, sinó que també hi ha un component de sensibilitat, emoció i estimació.”
Pere Vives, president de l’AAJBB.

“Si per a un tango vint anys no és res, per al nostre cicle de cinema i jardí, cinc anys ja ens sembla tot un rècord de longevitat. Tornem, doncs, amb la mirada febril, a errar entre les ombres del cinema, mentre que fora, la primavera comença a esclatar en lluminós esplendor.
El «Paradís perdut» d’aquest any torna a bussejar en els nostres recurrents tòpics sobre el jardí. Lloc de trinxera, com en un «ram de cactus», espai de plaer i de lúdic caos en el cas de «The Party», tauler de joc d’intrigues i de poder amb «The Serpent’s Kiss», paradís a construir i guaridor de les ferides de la vida amb «This Beautiful Fantastic», verger a conservar i protegir de la constant depredació de l’ésser humà que ens relata «Margaret Mee i la flor de la lluna» o geografies construïdes amb les personalíssimes fantasies de dos personatges tan llunyans i, alhora, tan pròxims en la seva forma de fer, com les que ens narren els documentals sobre les vides d’Edward James i de Josep Pujiula, en “Garrell”.
Traspasseu el llindar del jardí secret, on dins hi trobareu totes aquestes narracions, i alguna altra si la vostra curiositat s’endinsa més enllà de les tanques vegetals i del que és òbviament visible i possible.
Et in arcadio ego
Ignacio Somovilla, organitzador i coordinador del Cicle.

• Des de 19-04-2024
  • Fins a 19-04-2024