Comunicació Actualitat Notícies del MuseuJardí Botànic Oriol Junqueras visita un taller de l’SC’16 al Jardí Botànic

Oriol Junqueras visita un taller de l’SC’16 al Jardí Botànic

21 novembre 2016

El vicepresident i conseller d’Economia i Hisenda de la Generalitat, Oriol Junqueras, va visitar divendres passat al Jardí Botànic un taller escolar per alumnes de 3er de primària dels que ofereix el Museu, inclòs a l’extens programa de més de 300 activitats de la 21a Setmana de la Ciència a Catalunya, organitzada per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi). A més a més, també va visitar el Gabinet Salvador, l’herbari i els laboratoris de recerca de l’Institut Botànic de Barcelona.

Arcadi Navarro, secretari d’Universitats i Recerca de la Generalitat; Rafael Marín, director de l’FCRi; Teresa Garnatge, directora de l’Institut Botànic de Barcelona; Josep M. Montserrat, director del Jardí Botànic de Barcelona i Lina Ubero, cap de Programes Públics del Museu, entre d’altres autoritats, van acompanyar Junqueras, que es va adreçar als alumnes participants a la part inicial del taller. Sota el títol Un pati per a tots?, l’activitat mostra als nens i nenes la biodiversitat que es pot trobar a un lloc tan proper como el pati de les escoles.

El taller vol facilitar als alumnes, entre d’altres aspectes, la comprensió de les diverses relacions entre insectes pol·linitzadors, la seva nidificació i observar i experimentar a l’espai per abelles del Jardí Botànic de Barcelona, on poden construir entre tots un ‘hotel’ destinat a aquest insectes himenòpters (estructura específicament dissenyada per a la seva nidificació).