Comunicació Actualitat Notícies del MuseuJardí Botànic Ja es pot passejar virtualment pel Jardí Botànic de Barcelona i pel Jardí Botànic Històric

2 maig 2016

El Jardí Botànic de Barcelona i el Jardí Botànic Històric són alguns del sis parcs metropolitans singulars que ja es poden visitar de manera virtual, gràcies a les imatges captades amb una càmera que capta fotografies de 360 graus, la càmera de Trekker.

Aquestes imatges, després s’editen i s’incorporen a l’aplicació Google Maps per poder ser visionades des de l’ordinador, la tauleta o el mòbil.

Amb l’objectiu de donar a conèixer tots els parcs metropolitans, l’Àrea Metropolitana de Barcelona, ha iniciat aquest procés de visites geolocalitzades virtuals.

La visita virtual es pot realitzar a través del visor de mapes propi del web de l’AMB, des d’on s’accedeix al plànol general del parc amb els serveis i punts d’interès del propi espai, geolocalitzats sobre el plànol i els botons o pestanyes per accedir a la vista satèl·lit, mapa i virtual.

També es pot realitzar la visita virtual entrant directament a Google Maps. Un cop s’ha fet click en aquesta darrera pestanya es pot “caminar” pels diferents espais i racons del parc, com si l’usuari es trobes passejant pel parc.

Jardí Botànic de Barcelona

Els primers sis parcs on s’ha utilitzat aquesta tecnologia i que ja es poden visitar a través del web de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) són el Jardí Botànic Històric i el Jardí Botànic; el parc de Can Solei i de Ca l’Arnús, de Badalona; el parc de Torreblanca, de Sant Feliu de Llobregat, Sant Joan Despí i Sant Just Desvern; el parc de Can Mercader, de Cornellà de Llobregat, i el parc de Can Vidalet, d’Esplugues de Llobregat.

Jardí Botànic Històric

S’ha començat per aquests sis parcs singulars pel seu gran valor patrimonial, històric, arquitectònic i vegetal, però el projecte s’ampliarà a tots els parcs de l’AMB, que aniran incorporant el servei de visita virtual al web de l’AMB de manera progressiva.