Comunicació Actualitat Notícies del MuseuEl llibre del mes Geologia i paleontologia per a aficionats

Geologia i paleontologia per a aficionats

15 març 2017

El Centre de Documentació us recomana aquest mes un llibre molt pràctic:

López Martínez, N.;  Pérez López, I. Geologia i paleontologia per a aficionats : excursions pel Pallars i l’Alt Urgell. Barcelona : Entrecomes, 2013. XI, 195 p.

Obra fruit de la seva inesgotable passió per la paleontologia, el llibre de Nieves López (1949-2010) ens presenta d’una manera didàctica i entenedora un complet estudi de la geologia del Pallars i l’Alt Urgell, una zona que coneixia bé dels seus treballs de camp durant la dècada dels noranta.

geologia-i-paleontologia-per-a-aficionats-portada-llibre

A través del que descriu i fotografia al llarg d’excursions pel massís de Boumort, pel Montsec , la Conca de Tremp i la zona de la Seu d’Urgell, introdueix conceptes com ara la geologia estructural, la dinàmica de la Terra o el significat dels fòssils. A més, proporciona el mapa geològic de cada àrea.

Amb un gran talent literari per la divulgació científica i per a fer comprensible als profans allò que podia resultar del tot inexplicable, els textos de la desapareguda paleontòloga i les fotografies d’Iván Pérez López constitueixen una obra de referència per a tots aquells aficionats a la geologia, la paleontologia i els fòssils.