Descobrir Eugeni Sierra: les passes d’un il·lustrador internacional

Jardi Botanic Des del 9 de febrer del 2010 al 20 de febrer del 2011

Visitan's ExposicionsExposicions temporalsAnteriors Descobrir Eugeni Sierra: les passes d’un il·lustrador internacional

L’objectiu de l’exposició és apropar i divulgar la persona, la professió i l’obra d’Eugeni Sierra (1919-1999), científic i il·lustrador català que va fer de l’art i la botànica una manera de viure. La mostra és un apassionant recorregut biogràfic i pictòric que s’inicia a la Barcelona dels anys 30 i ens portarà a Guinea Equatorial, a una llarga estada a Xile o als Estats Units per retornar, finalment, a la seva ciutat als anys setanta i al jardí botànic on havia iniciat les passes professionals. Aquesta exposició és una oportunitat única per veure reunides una selecció de més de 60 originals de diversos fons com el de l’Institut Botànic de Barcelona, del Real Jardín Botánico de Madrid o el dels seus nets Adela i Eugeni González Sierra. A més, algunes de les il·lustracions que es mostren són inèdites, com gran part de les que es conserven al fons de l’Institut Botànic de Barcelona. L’exposició es completa amb un audiovisual on el seu fill i set científics que van col·laborar amb ell ens expliquen com era i com treballava aquest il·lustrador botànic de prestigi internacional.

Comissariat: Carles Puche i Carme Puche

Botànica íntima EUGENI SIERRA from Miguel Figuerola on Vimeo.

Documents que us poden interessar

Dates:
Des del 9 de febrer del 2010 al 20 de febrer del 2011