Comunicació Actualitat Notícies del MuseuEl llibre del mes La esfinge de Darwin y otras historias asombrosas de la Criptozoología

La esfinge de Darwin y otras historias asombrosas de la Criptozoología

10 octubre 2017

Les companyes del Centre de Documentació us recomanen per aquest mes d’octubre:

ROJAS, D. La esfinge de Darwin y otras historias asombrosas de la Criptozoología. Jaén : Guadalmazán, 2012. 261 p.

La criptozoologia és una disciplina que té com a objectiu l’estudi dels animals ocults o críptids, éssers vius misteriosos dels quals se’n tenen evidències (testimonis orals o escrits, dibuixos i escultures, petjades i restes biològiques…) però que la ciència es nega a acceptar.

Considerada per alguns una pseudociència i per molts un engany, el que és cert és que molts d’aquests éssers ocupen un lloc d’honor en la categoria dels mites i llegendes i són presents en bona part del folklore mundial. N’és una prova la infinitat de novel·les, contes i pel·lícules que han inspirat.

Daniel Rojas ens ofereix a través d’aquest llibre un viatge pels indrets més remots de la terra, a la recerca d’aquestes mítiques bèsties, des dels peixos dels abismes marins, monstres dels llacs, humanoides de diverses índoles… en definitiva, criatures impossibles.