Comunicació Actualitat Notícies del MuseuGeneral El Museu al Consell Català de la Comunicació Científica C4

El Museu al Consell Català de la Comunicació Científica C4

21 setembre 2016

El Museu de Ciències Naturals de Barcelona fa anys que és membre del Consell Català de la Comunicació Científica (C4). Des de fa una setmana Anna Omedes, directora del Museu n’és vocal.

Qui són?

El Consell Català de la Comunicació Científica (C4) és un fòrum permanent de de professionals de diversos àmbits relacionats amb la ciència i la seva comunicació (recerca, divulgació, periodisme, museus, …) que té, entre els seus objectius, promoure el coneixement científic en la ciutadania i contribuir que la ciència sigui considerada part de la cultura, inspirant i generant impactes significatius que fomentin una opinió sòlida i un esperit crític de la ciutadania

El C4 vol ser un instrument de debat i reflexió a l’entorn de les diferents estratègies i iniciatives que cal endegar a Catalunya en el camp de la comunicació i divulgació científica.

Com s’organitzen?

El C4 s’organitza mitjançant el Ple del Consell, màxim òrgan de govern, i la Comissió Permanent que és el seu òrgan executiu.

El Ple del Consell consta actualment d’una seixantena de membres d’institucions i empreses implicades a Catalunya amb la ciència i la seva comunicació.

El passat 14 de setembre ve tenir lloc un Ple Extraordinari per tal de votar la nova Comissió Permanent. Com a resultat es va constituir com a Comissió Permanent la següent candidatura:

President: Tomàs Molina, Televisió de Catalunya
Vicepresidenta: Cristina Ribas , Associació Catalana de Comunicació Científica
Secretari: Jaume Estruch, Rubes Editorial S.L.
Tresorer: Enric Garrell, Fundació Institució Catalana de Suport a la Recerca

Vocals:

• Anna Omedes, Museu de Ciències Naturals de Barcelona
  • Miquel Duran, Universitat de Girona (UdG)
  • Ignasi López Verdeguer, Fundació La Caixa
  • Ingrid Aznar, Universitat de Girona (UdG)
  • Montse Daban, Direcció General de Recerca
  • Cristina Junyent, Fundació Ciència en Societat
  • Octavi López, Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)

Més informació: www.cquatre.cat   (web en construcció).

A més a més, el C4 organitza de tant en tant dinars de treball amb personalitats del món de la política com ara consellers o fins i tot el president de la Generalitat, com va ser el cas de l’última trobada amb Carles Puigdemont al Museu Blau el passat mes de juny. En aquestes trobades els membres del C4 informen sobre els objectius del col·lectiu, fan les seves reivindicacions per fer més present la ciència en la societat. Més informació: Crònica de Mercè Piqueras, al seu blog “La lectora corrent”.