Reserva Natural de fauna salvatge de Sebes

Sessió de ponències i visita guiada a la Reserva Natural i el meandre de Flix. Organitza l’AAMCNB.

Reserva Natural de Sebes Activitats Reserva Natural de fauna salvatge de Sebes

Reserva Natural de Sebes
Dissabte 28 de maig de 2016
VIa Trobada: de 10 a 14 h
Visita guiada: de 16.30 a 19.30 h
Públic general. Per a la visita guiada, Infants a partir de 10 anys acompanyats d'un adult.
Itinerari guiat, Jornada tècnica
La visita guiada és gratuïta per als socis de l'AAMCNB i els seus acompanyants. Per als no socis el preu és de 2 € que es pagaran a l'inici de l'activitat. L'assistència a la VIa Trobada és gratuïta
Inscripcions per la visita guiada a la Reserva Natural
Feu la inscripció a l'a/e amicsmuseucienciesnaturals@gmail.com Al missatge cal especificar: Nom de l'activitat / Noms i cognoms dels interessats / Telèfon mòbil de contacte / Adreça electrònica de contacte / Dir si les persones interessades tenen la condició de soci/sòcia.
Aforament limitat a 25 participants.

Inscripcions VI Trobada
Abans del 15 de maig.
Feu la inscripció a l'a/e del coordinador de la Trobada, Sr. Josep Joaquim Pérez De Gregorio, jjoaquin.perez@xij.gencat.net.

Participació en les comunicacions, també a l'a/e jjoaquin.perez@xij.gencat.net, abans del dia 15 de maig.

Reserves per dinar a l'a/e perejosep@reservanaturalsebes.org, abans del dia 20 de maig.

VIa Trobada sobre invertebrats en les zones humides

La jornada consistirà en una sessió de ponències, de 10 a 14 h, a la sala d’actes del Mas del Director (Centre d’informació de la Reserva Natural de Sebes), ubicada a Flix (Ribera d’Ebre, Tarragona).

A continuació, dinar (a concretar el restaurant), amb les despeses a càrrec de cada assistent. Es prega que, abans del 20 del maig, les persones interessades en fer aquest dinar així ho indiquin en l’adreça electrònica  perejosep@reservanaturalsebes.org.

Seguidament, s’oferirà la possibilitat de visitar la zona de la Reserva Natural.

Les persones que vulguin presentar comunicacions científiques, en el decurs de la trobada, hauran de proporcionar: el títol de la comunicació i un breu resum de la mateixa (màxim 10 línies). S’ha d’enviar aquesta informació, abans del 15 de maig, a l’adreça electrònica jjoaquin.perez@xij.gencat.net, del coordinador de la Trobada, Josep Joaquim Perez De Gregorio,

Els assistents no participants a la sessió de ponències del matí (acompanyants, etc.) podran visitar igualment la zona de Reserva Natural al matí o fer una visita a la població de Flix (Castell nou, refugis de la guerra civil…).

Activitat complementària a la VIa Trobada: visita guiada a la Reserva Natural de fauna salvatge de Sebes i meandre de Flix

Coneixerem la tasca del Grup de Natura Freixe que ha convertit la Reserva Natural de Sebes en un referent de la implicació de les entitats locals en la gestió d’espais naturals.

Des del Mas del Director, travessant la passera de fusta que s’endinsa pel bosc de ribera, viurem el contrast entre les brolles de l’espai horitzontal i la linealitat de l’arbreda. Des de l’observatori enlairat, al Mas de les Cigonyes, observarem la població nidificant de cigonyes i la

recuperació d’herbassars inundables amb la pastura de cavalls de la Camarga. A Mas Pitoria, on s’hi ha ubicat el Centre d’Interpretació Museu del Camí de Sirga, entendrem com la conservació de la natura va també acompanyada de la recuperació dels sabers lligats a l’ús del riu de llaüters i calafats.

De tornada al Mas del Director i amb vehicle particular, pujarem fins a la part elevada del meandre per veure la panoràmica de la plana al·luvial. Contemplarem, a l’hora baixa de la tarda, un espai dinàmic i divers conseqüència de la dinàmica, històricament malmesa, de l’Ebre.

A càrrec de Pere-Josep Jiménez, director de la Reserva Natural de Sebes.

Punt de trobada: Mas del Director (Centre d’informació de la Reserva Natural de Sebes, Flix).

Horaris: de 16.30 a 19.30 h

Edats recomanades: a partir de 10 anys. Els menors han d’anar acompanyats d’un adult.

Dificultat: la major part de l’itinerari transcorre per un camí planer i amb baix nivell de dificultat però cal vehicle propi per desplaçar-se del Mas del Director a la panoràmica del meandre.

2016-05-28_vi_trobada_invertebrats_interior

Observatori de la llacuna. Imatge de la Reserva Natural de Sebes-Flix.

Organitza: AAMCNB (Associació d’Amics del Museu de Ciències Naturals de Barcelona), Grup de Natura Freixe i la Reserva Natural de Sebes-Grup de Natura Freixe.

Col·labora: la Societat Catalana de Lepidopterologia i l’Ajuntament de Flix

Els Amics del Museu participem a la Setmana de la Natura amb sortides guiades a dos espais naturals per conèixer, de la mà dels seus protagonistes, les feines de recerca, gestió i conservació naturalistes que s’hi duen a terme.

L’altra proposta: 04/06/2016, Projecte Biodiversitat Insecta Collserola

• Des de 25-04-2024