Museu de Ciències Naturals de Barcelona Activitats

Públic adult
Conferència-debat
Reserva d’entrades
Fes la teva reserva aquí
És necessària la inscripció prèvia, via l'enllaç superior de "Reserva d'entrades".

Tertúlia: Les línies de recerca que haurien de vertebrar un museu de ciències naturals: una visió personal

Ponent: Joan Carles Senar, cap de recerca i publicacions científiques del Museu de Ciències Naturals de Barcelona.

Moderador: Jordi Serrallonga, arqueòleg, naturalista i assessor del Museu de Ciències Naturals de Barcelona.

Aquesta activitat vol recuperar la tradició del “Club dels llunàtics”, una tertúlia sobre actualitat científica que es feia a la biblioteca de l’antiga seu del Museu, al parc de la Ciutadella i que prenia com a inspiració la idea de la Societat lunar de Birmingham (s. XVIII), que es reunia en nit de lluna plena per “il·luminar la ment dels homes”.

L’exposició de referència, Planeta Vida, és l’escenari d’aquesta tertúlia oberta a tothom que ens proposa temes relacionats amb el món natural des de diverses perspectives i amb convidats d’excepció.

Els ponents convidats introduiran el tema de la sessió al llarg de 20 minuts i, a continuació, s’animarà els participants a adoptar el rol dels científics noucentistes. La tertúlia inclou el berenar.

El cicle del Club dels llunàtics es realitza el quart dijous de cada mes. Aquestes activitats han estat programades per Jordi Serrallonga, arqueòleg, expedicionari i naturalista.