Jardí Botànic Històric Activitats

La màgia dels sots de la Foixarda

Jardí Botànic Històric
Primers diumenges de mes, del 5 de març al 2 de juliol de 2017
De 12.30 a 14 h
1 hora i 30 minuts
Públic general
Itinerari guiat
Grups de 25 persones. La reserva de l'activitat es farà presencialment, el mateix dia.

El Jardí Botànic Històric, creat l’any 1930 pel botànic Pius Font i Quer, es troba enclotat entre dos sots de la Foixarda, el de la Masia i el de l’Estany. L’any 1986 va ser tancat per falta d’estabilitat de les parets, a causa de les obres per a la construcció d’equipaments olímpics. Va tornar a obrir l’any 2003, quatre anys més tard que s’inaugurés el nou Jardí Botànic de Barcelona.

Us convidem a conèixer més de cent anys d’història d’aquest lloc ombrívol, des de les antigues pedreres al jardí botànic actual. També coneixerem la vegetació diversa que s’hi troba: mediterrània, centreeuropea, nord-africana i de les illes Balears. Hi trobarem els arbres més alts de la ciutat i plantes ben curioses que arrelen en unes especials condicions de relleu i de clima.

L’itinerari també ens aproparà fins a l’hort etnobotànic del Jardí, un hort amb la missió de conservar les llavors tradicionalment autòctones. Visitarem un hotel d’insectes on sentirem parlar sobre abelles i pol·linització. Acabarem el recorregut amb la visita de la Masia del Jardí, un llegat de l’Exposició Universal de 1929.

Punt de trobada: Jardí Botànic Històric, av. Muntanyans, s/n (darrere l’aparcament del MNAC). Coordenades: N41.367367, E2.152972

2017-03-05_visita_jardi_botanic_historic_interior

Organitza: Associació d’Amics del Jardí Botànic de Barcelona (AAJBB)