Parc de la Molinada Activitats

De la molinada als forns de calç

Els forns de calç de Pallejà van esdevenir una important activitat econòmica a mitjans del segle XIX, i formen part de la història del municipi. Després de l’abandonament d’aquesta activitat industrial i de l’activitat agrícola, el creixement dels boscos de pi blanc va ocultar aquests petits tresors que parlen de la nostra història.

Amb aquest itinerari descobrirem alguns d’aquests forns històrics i aprendrem algunes particularitats del seu funcionament.

2017-07-16_molinada_a_forns_calc_interior

Parc de la Molinada. Imatge d’Ernest Costa.

Punt de trobada: davant la porta de l’edifici principal del parc de la Molinada, des de l’av. Prat de la Riba, 27, Pallejà

Coordenades: N41.421567, E1.997398

Col·labora: Ajuntament de Pallejà

Participa: Amics del Museu de Pallejà

Activitat emmarcada dins del programa del 11è cicle d’activitats als parcs, platges i rius metropolitans.

Descarrega’t el programa complet

Descarrega’t el calendari-resum

Tallers, visites guiades, itineraris de natura, jocs en família i jornades participatives, entre d’altres, trobareu en la programació de 2017 per gaudir dels parcs, platges i rius metropolitans, organitzats per lÀrea Metropolitana de Barcelona i el Museu de Ciències Naturals de Barcelona.

Descobrirem els valors dels espais naturals de la xarxa metropolitana: la vegetació, la història, els secrets, els peixos, els ocells, els ratpenats, els insectes…

També gaudirem de les jugatecambientals (espais de joc i experimentació en família).

Festes com la del medi ambient del parc de Can Zam o les jornades de portes obertes del Planta’t al Botànic!

Us convidem a participar d’aquest programa ben farcit de propostes atractives.

Parc de la Molinada
Dissabte 16 de setembre de 2017
De 10 a 13.30 h
3 hores i 30 minuts
Públic general (a partir de 10 anys)
Itinerari guiat
a/e activmuseuciencies@bcn.cat
Tel. 932562220 (dl. a dv., de 10 a 13 h)
És necessària la inscripció per realitzar les activitats. El període d'inscripció s'obre 10 dies hàbils abans de l'inici de cada activitat.