Club dels llunàtics

Tertúlia que, amb el ponent Gabi Martínez (periodista), tractarà sobre què tenen de real algunes llegendes d’animals invisibles.

Museu de Ciències Naturals de Barcelona Activitats Club dels llunàtics

Dijous 19 de gener de 2017
De 19 a 20.30 h
1 hora i 30 minuts
Públic adult
Conferència-debat
Activitat gratuïta
Reserva d’entrades
Fes la teva reserva aquí
És necessària la inscripció prèvia, via l'enllaç superior de "Reserva d'entrades".

Tertúlia: Del monstre del llac Ness al Mokèle-Mbèmbé dels boscos africans. Rere la petja dels animals invisibles de llegenda, i reals?

Ponent: Gabi Martínez, periodista, escriptor i viatger.

Moderador: Jordi Serrallonga, arqueòleg, naturalista i assessor del Museu de Ciències Naturals de Barcelona.

Aquesta activitat vol recuperar la tradició del “Club dels llunàtics”, una tertúlia sobre actualitat científica que es feia a la biblioteca de l’antiga seu del Museu, al parc de la Ciutadella i que prenia com a inspiració la idea de la Societat lunar de Birmingham (s. XVIII), que es reunia en nit de lluna plena per “il·luminar la ment dels homes”.

L’exposició Spinosaurus: el gegant perdut del Cretaci és l’escenari d’aquesta tertúlia oberta a tothom que, actualment, ens proposa temes relacionats amb el món dels dinosaures des de diverses perspectives i amb convidats d’excepció.

S’animarà els participants a adoptar el rol dels científics noucentistes que discutien sobre què eren els dinosaures sopant a l’interior d’una rèplica d’Iguanodon del Crystal Palace de Londres… En el nostre cas, però, serà un berenar al voltant de la rèplica d’Spinosaurus, al Museu Blau.

Els ponents convidats introduiran el tema de la sessió al llarg de 20 minuts i, a continuació, animaran els participants a una discussió lliure.

2017-01-19_mokele-mbembe-_interior

Activitat entorn l’exposició Spinosaurus: el gegant perdut del Cretaci. Aquestes activitats han estat programades per Jordi Serrallonga, arqueòleg, expedicionari i naturalista, i reivindiquen l’esperit romàntic, aventurer i el debat sobre la increïble història de la troballa de l’Spinosaurus. Propostes, en definitiva, dirigides a tots els públics que conviden a fer una immersió en el fascinant món dels dinosaures.

• Des de 18-04-2024
  • Fins a 18-04-2024