Comunicació Actualitat Notícies del MuseuEl llibre del mes A garden for the Sultan

A garden for the Sultan

7 abril 2017

El Centre de Documentació us recomana aquest mes un llibre molt primaveral:

ATASOY, N. A garden for the Sultan : gardens and flowers in the Ottoman culture. [Istanbul] : Kitap Yayinevi, 2011. 368 p

El llibre de la professora Nurhan Atasoy és una obra de referència producte de trenta anys d’investigació sobre la botànica i els jardins otomans mirats com un conjunt harmònic d’elements: regs, estanys, miradors, pèrgoles… Amb unes descripcions molt riques en matisos i una gran quantitat de notes històriques, el llibre en realitat destaca per les imatges, d’una perfecció i bellesa impressionants.

Pels soldans otomans, les flors significaven passió, tendresa i alegria visual i els seus jardins eren una evocació del paradís. Aquest amor per les plantes va inundar totes les arts visuals i els motius florals van protagonitzar dissenys de teixits, cobertes per a llibres, pintures en miniatura, il•luminacions, rajoles i tèxtils, estris i peces decoratives, joies… Les obres mestres del gènere es van produir durant les eres Suleymanic (segle XVI) i de la Tulipa (segle XVIII).